Obyčejná smůla

Naprosto odsouzeníhodně ignoruji svůj blog. Vzhledem k tomu, že jsem si dal závazek o denní aktualizaci je to alarmující. Ale co mám dělat? Kromě mojí smůly ohledně 12-ti týdenních úklidů v baráku, přicházejícího jara a ubývajícího sněhu v ulicích se nic moc neděje.
Jo! Ale přece… Víte co jsou ty 12-ti týdenní úklidy? Podle tripple Déčka je každá partaj povinna v pravidelné periodě uklízet tzv. „společné prostory“. Což v praxi znamená vytřít linoleum před domovními dveřmi, provést hygienu dveří samotných, pozametat schody do sklepa, který následně můžete zamést celý, umýt venkovní sklepní okénka a v zimě každý den odházet sníh. Pokud je co odhazovat.
Poprvé na mě přišla řada loni na podzim. Necelý měsíc potom, co jsem se nastěhoval. Byla neděle. Ráno. Asi 7.30. Nevím jak vy, ale já jsem zvyklý si v neděli trošinku přispat, takže v 7.30 mám ještě půlnoc. Obvykle.
Když se ozval zvonek, nevěnoval jsem mu zprvu žádnou pozornost. Už se mi párkrát zdálo o zvoncích na dveřích… Jenže zvonek neurvale zvonil dále, což je přece jen jeho primární funkce (taky co má dělat, když tam stále jen tak visí) a nechtěl přestat. Rozlepil jsem oči, vypáčil se z postele a přišoural se ke dveřím. Zvonek zvonil. OK, řekl jsem si, otevřu dveře a třeba zvonit přestane, parchant…
Přestal. A dokonce jsem viděl důvod jeho včasného probuzení. Na chodbě stála starší, přísně se tvářící, paní. Důchodkyně, zjevně. (poznámka pro G4: Alien ženského pohlaví). Sotva na mě pohlédla (a musela být rochu otřesená, chudinka… nestane se vám pokaždé, že zazvoníte u něčích dveří a místo člověka vám otevře právě probuzená, hladová šelma) hned spustila: jestli prý nevím, kde je pan Pabjan. Ujistil jsem ji, že já jsem pan Pabjan, dobře vědouc, že ji šlo o mého bratra, předchozího majitele bytu. Udiveně na mě pohlédla, protože nedokázala pochopit, jak se z urostlého, hezkého mládence mohlo metamorfovat něco jako moje maličkost. Shovívavě jsem se usmál (tak shovívavě, jak shovívavě jsem toho byl v onu nekřesťanskou hodinu schopen) a svěřil se jí, že jsem bratr předchozího majitele a tedy mám rovněž tu čest honosit se příjmením „Pabjan“. A pak jsem se dozvěděl podrobnosti k „12-ti týdennímu úklidu“. Viz pár odstavců zpět.
V každém domě je úklid nějak vyřešen. U nás je to takhle… a je to asi v pořádku…, ale proč zrovinka já musím mít tu smůlu, že když je na mě řada, tak se automaticky vymamlasí nějaká okolnost, která mi výkon služby maximálně ztíží? Ten týden, kdy jsem měl „dvanáctitýdnovku“ poprvé, jsem ještě nebyl pořádně zabydlený, neměl jsem dokonce ani hadr na podlahu. Ale zvládl jsem to. Se smetákem, metličkou a prachovkou jsem byl zcela jistě neodolatelný.
Jenže pak… tři měsíce utekli jako splašená herka, za okny se usídlila zima a přikryla bílou pokrývkou široké okolí. Jak jsem již napsal dříve, miluju zimu. Miluju sníh. Opravdu… jenže proč, do-voleprdele, když na mě přišla řada podruhé, začala sněhová kalamita, která podle novin postihla celý Moravskoslezský kraj? To nebylo jako v Nohavicově „Ladovské zimě“, to bylo horší! Ráno jsem vstal, odházel tuny toho bílého svinstva, dokonale se tím probudil a večer, po návratu z práce jsem mohl celou akci zopakovat. Naštěstí existují dobří lidé (hlavně ti z přízemí) takže jsem, díky nim, nemusel kopat rovnou tunel ke vchodu. Navíc je náš dům postaven poněkud šikmo a samozřejmě já bydlím ve vchodě, který je k tomu zatracenému chodníku nejdál!
No a za tři další nádherné měsíce jsem zaregistroval lešení, které během jediného dne vyrostlo na čelní straně našeho „zámku“ za účelem instalace zateplení. To se provádí bílým polystyrenem, který je uskladněn v našem sklepě. A zateplovači, kteří ho z toho sklepa vynášejí, si rozhodně nelámou hlavu s tím, že se ten bílý polystyren drolí jako prase a tudíž se ho válí všude spousty. Navíc je, mrcha, lehounký a víří se. Stačí projít kolem. A kdopak má v tomhle polystyrenovém období "dvanáctitýdnovku"? Kdo asi…

Zanechat Odpověď

