Cesty do práce, část 4.

Nekonečná story o cestách v MHD, ať už kamkoli, je vděčné téma a dá se o tom psát od rána do rána. Každý den jsem svědkem minimálně jednoho excesu a kdybych byl všímavější, tak možná i dvou. Předevčírem to byli dva kouřící jedinci na plošince pro kočárky v autobuse č. 31. V době, kdy je postižitelné kouřit na zastávkách a stanicích, je tohle zarážející. No, omlouvá je snad jejich nízký věk a podnapilý stav, ale nejraději bych jim ty cigára zarazil do hrdla. Dokonce jsme s jedním odvážným cestujícím zkusili těm dvěma navrhnout vystoupení z autobusu zavřenými dveřmi, ale naštěstí oba dva, přes svoje „postižení“, rozpoznali rostoucí nevoli k jejich počínání, a vystoupili sami na následující zastávce… škoda, pomyslel jsem si v tu chvíli škodolibě.

Včera, pro změnu, jsem nastupoval předními dveřmi. Sedadlo u řidiče někdy bývá volné, tak se aspoň uvelebím a těch pár zastávek sleduji, se shovívavostí sobě vlastní, provoz před autobusem. Už jsem se chystal sejmout ze zad batoh, když, kde se vzala-tu se vzala, paní, vyšší plnoštíhlé postavy, přiřítivší se odněkud od zadních dveří autobusu a než můj batoh stihl dokonat trasu do polohy sedícího cestujícího, hlučně zapadla na sedadlo, kam právě směřovala moje maličkost. Její rychlost mě šokovala a naprosto uzemnila. Ohromeně jsem se posadil vedle ní a nechápavě mžoural před sebe. Jaké asi bylo moje překvapení, když se po cca 30-ti sekundách jízdy zvedla a sunula se ke dveřím…?

No a dnes? Zatím nic, ale protože mám v plánu ještě jednu cestu autobusem a tramvají, neztrácím naději. 🙂

 

 

Kobercáři
Frýdecká bude mít už brzy nový koberec! Včera jsme s kolegou zírali na tři zvláštní potvory, které nejdřív „žehlili“ (silně zahřívali) povrch vyfrézované silnice a následně jinou potvoru, dlouhou a žlutou, která z kamínků asfaltu pokládala koberec. Pak ještě dvě další potvory, ale to byly obyčejné silniční válce, jejichž vzhled ani funkce nás ničím neohromovali.

Žehlička

Zvláštní byl zástup lidí kolem. V oranžových montérkách pobíhali zmateně okolo, kouřili nebo měřili tloušťku vrsty položeného asfaltu. Prostě vyvíjeli činnost tak horečně, že jsme nabyli dojmu, že si svou mzdu zaslouží. Co jsme ovšem nepochopili byl fakt, že takhle „bouřili“ od sedmi od rána, kdy se počali chystat, pak položili cca 100 metrů asfaltu, načež to kolem poledne „zabalili“ a zmizeli….

Kobercář

Mohutný chlap v oranžovém tričku, kterému se kolem krku řetězilo snad 10 kilo zlata, řídící tu potvoru pokládající koberec, někdy před polednem „složil“ svou pracovní pomůcku, seskočil z velícího můstku (lepší název mě nenapadl), sedl do přistavené Dacie a odjel. Nad stroji zavládlo ticho a mír. Z čerstvě položeného koberce se ještě kouřilo, když všechen ruch ustal a veškerou horečnou činnost vystřídal klid. Na jednu stranu je to super, nic nám tady nesmrdí, nedrncá nám celý dům, okna nehrozí vysypáním… ale s takovou to tady budou, doprdele, opravovat další rok!

Už ¾ roku je doprava v těchhle místech ztížená na maximum. Forwardovaná do jedné půlky Frýdecké a šňůry aut v obou směrech dávají tušit, že to ještě bude zajímavé. Nejsem odborník na výstavbu komunikací, ale kdybych měl jejich prostoje chodil bych domů s půlkou výplaty a ještě bych byl rád!

PS: Omlouvám se za sníženou kvalitu fotografií, moje Nokie to líp neumí…

 

5 comments on “Cesty do práce, část 4.

  1. To ja znam jine, lepsi kobercare. Delaji novy koberec mezi Roznovem a Frenstatem a makaji od nevidim do nevidim. A kobercovali i v nedeli. A ty potvory maji stejne s pobikaji horecne kolem taky tak nejak.

  2. No, popravdě, asi se těm „kobercářům“ budu muset omluvit… Když jsem v pondělí přijel do práce, byl asfalt položený… resp. první vrstva… asi si o víkendu mákli, hoši. Tak jen doufám, že jim v našem „raném“ kapitalismu platí zaměstnavatel příplatky za práci o víkendech…

Zanechat Odpověď

