Slušný víkend

Nejdřív mi Crusher napsal nenápadný dotaz, kolik by stál jeden notebook HP s procesorem Intel Core Duo. Cenu jsem mu napsal… Pak se (asi kvůli dodržení tradice) zeptal ještě na Acer, vtipálek, ale to už jsem mu vpálil nabídku na Apple MacBook Core Duo 2.0 GHz. Za cenu mnohem menší než požadované HP a ve stejné konfiguraci. Nejdřív se cukal, ale pak jsem ho uklidnil, že majitel toho notebooku bude klidně moct makat ve Windoze, pokud si chce Apple tímto způsobem „zprznit“. Ale dosti již technické hantýrky. Slovo dalo slovo, Crusher mě seznámil s Alasakem, který následně propadl kouzlu Mac OS X, a když si ověřil, že nebude problém pracovat na MacBooku (dále jen McBůček) v obou systémech (neboli v obou stoletích), dal jsem ke svému dvornímu dodavateli objednávku na zbrusu nový, krásný notebook.
Mělo se čekat čtrnáct dní, ale nakonec jsme to zvládli za týden a tak, v sobotu 10. června, otevíral skoro posvátně bílou krabici s úhledně zabaleným McBůčkem. Nejdřív krátké pokoukání a pak už se jelo ke mně, na instalaci programů a Win XP. Ano… čtete dobře. Skutečně jsme na McBůčka instalovali Windows XP. Děsivý pohled! No posuďte sami.

Jelo to. Dokonce velmi rychle to jelo. MacBook je nádherný stroj. Ale to opět zabíhám to technických záležitostí, které jsou doménou mého druhého blogu, na kterém v nejbližší době najdete právě povídání o krmení MacBooku. Než jsme vyrazili do mé jeskyně 1+1 naproti úřadu, navštívili jsme ještě nemocného DM, který v současné době obývá třílůžák na infekčním oddělení ve Fakultní nemocnici v Porubě. Vypadal potěšeně, že nás viděl. Dokonce jsme si na ochozu nemocniční budovy společně zalovili signál wi-fi sítí. Jestli nevíte, jak to na takovém infekčním oddělení vypadá, běžte se tam podívat. Vstoupíte krásným hlavním vchodem do budovy nemocnice, sympatická teta na recepci vám řekne, kde je infekční oddělení, takže se dozvíte, že musíte prolézt tou hlavní budovou, vyjít zadním vchodem a pokračovat přes parčík k nevzhledné, šedivé budově. Škaredé budově. Infekční je takové to oddělení, kde vás dovnitř nepustí a tak musíte chodit po dlouhých pavlačoidních balkonech podél jednotlivých pokojů, kde na vás zírají smutní nemocní, kteří si nutně musí připadat jako ve výkladu. DM vykazoval známky upřímné radosti, když nás viděl. A já se tomu nedivím. Návštěva nemocnice měla jediné dva výrazné klady. Jednak, že jsme potěšili chudáka DM a druhak, že jsem se seznámil s horkovzdušným automatem na hranolky. Od průjezdu hlavní branou porubského špitálu neuplynulo ani dvacet minut a již jsme seděli u mě v obýváku a na židli ležící Alaskův McBůček plnili programovým vybavením.

Zabralo to dost času a protože Alasak musel domů (někam do vidlákova za Bohumín) zahrát si na au-pair u jejich bernardýna, hrozilo, že práci nestihneme včas. Byla to zoufalá situace. Desítky gigabajtů alasakových dat čekalo na přehrnutí do McBůčku a času tak zoufale málo. Na chutné večeři, kterou jsme absolvovali v restauraci přes ulici, protože se nám nechtělo čekat hodinu na zkopírování části jeho dat přes USB 2.0, nás napadla spásná myšlenka (mimo několika naprosto scestných, přirozeně). Dohodli jsme se, že vzhledem k prázdnému Alaskově domu, přesuneme celou naši suitu do toho vidlákova za Bohumín a budeme pokračovat tam. S příslibem grilovací události v neděli v poledne. Dorazili jsme k němu kolem jedenácté večer. Alasak zavřel pejska do vnější zahrádky, to kvůli mně a mé alergii, načež pejsek prorazil branku a byl zavřen podruhé. Byli jsme Alasakem provedeni po domě s omluvou, že mapu s GPS souřadnicemi nestihl připravit. Zajímavá stavba, ten jeho dům, to vám řeknu. Nebýt si jistý, že byl postavený tak nějak v posledních 100 letech, klidně bych si vsadil, že se jeho chodbami mohli procházet sedláci už za Karla IV. Sdíleli jsme společné prostory s dvěma kočkami, králíkem a dvěma papoušky. Konečně jsem o krok dál v poznání, co obnáší starost o drobné domácí zvířectvo. Bylo to pro mě ohromení a můj obdiv k Alasakovi ještě vzrostl.
Připojili jsme notebooky (Crusher stolní počítač) a začali opět hrnout kvanta dat (Crusher začal pařit real-time strategii 2160). To nám vydrželo asi do půl druhé, kdy jsme usoudili, že ráno je moudřejší večera a šli spát. Každý do jiného pokoje, neboť hrad zel prázdnotou. Vzbudil jsem se kolem půl šesté. Nevím proč, neptejte se, ale fakt je, že jsem od šesti koukal na kreslené japonské anime seriály. Vlastně na jeden…. Líbil se mi. Všichni měli velké oči a mělo to super děj. Ostatní obyvatelé hradu se začali probouzet kolem deváté a když se všichni uvedli do provozuschopného stavu, mohli jsme začít spřádat teorie, jak s grilováním. To jsem ovšem ještě nevěděl, že v grilu je hustá kaše z dřevěného uhlí, trávy a vody. Nicméně, i tento problém se záhy vyřešil Crusherovou loveckou výpravou do vzdálené Billy, zatímco já jsem uhelnatěl obsah přiložené bedny s úhledně srovnanými polínky. Co vám budu povídat. Ptáčci zpívali, ohýnek olizoval polínka a vytvářel z nich žhnoucí dřevěné uhlí, křidýlka na rožni voněla a my se oddávali nedělní pohodě. Bylo to nakažlivé. Byla to pohoda. Křidýlka, a později i marinovaná stehna, byla velmi dobrá a když padla čtvtrtá hodina, tudíž hodina našeho odjezdu, nikomu se nechtělo vstávat. Jenže všechno dobré jednou končí a jak jsme s Crusherem večer na parkovišti u Slovnaftu, kde jsme si dali tečku za uplynulým víkendem v podobě nanuku od Nestle, konstatovali… všechno dobré končí rychleji, než by člověk chtěl.

5 comments on “Slušný víkend

  1. hihi, pekne popsane…akorat bych doplnik ke zvirectvu este morce a ted vidlakov za bohuminem se nazyva dolnlí lutyne 😉 (i kdyz ja osobne stale travim nejvice casu v ostrave a povazuju se za ostravaka, nebot jsem zde skoro cely zivot bydlel)

    btw: doufam ze nasi grill akci zopakujeme

    ps: widle ani nezapinam…mac os x tiger rulezzz 😀

Zanechat Odpověď

