Cesty do práce, část 8.

Kdesi v Bruselu, krátce před obědem
„Ještě tady máte k podespání dotaci na výstavbu cyklistických stezek v jakémsi městě v České republice, pane komisaři…“
„Česká republika?“ Zavrtěl hlavou evropský komisař, „to je pro mě něco jako Uganda… Na co že to má být?“
„Výstavba cyklistických stezek…“ připoměl snaživý asistent a přistrčil dokumenty blíž k peru komisařovu.
„No dobrá, když tedy nemají na benzín, ať jezdí na kole. Jestliže to pomohlo Holanďanům, tak to snad neuškodí Čechům. Přece kvůli tomu nepřijdu pozdě na oběd….“

za 2 hodiny na radnici v nejmenovaném českém městě
„Pane místostarosto, máte tady zprávu z Evropské unie o dotacích!“ Zavolala půvabná mladá sekretářka v krátké minisukni, která stěží dokázala z anglického mailu vyluštit slova obsahující výrazy Evropa a Unie. Kolem jejího stolu se prohnal silnější muž, vzal si od ní pár A4 s vytištěnou zprávou a vtrhl do starostovy kanceláře:
„Čest, Jaromíre… ehm… vlastně buď zdráv Jardo… tak jsme se asi dočkali…. “
„Ukáž? No jo, to je znak evropský unie, Josef…, ale kurňa… vždyť je to anglicky, či co… do řiti!“
„No fakt, kdo to teď přeloží, kurva?“
„Miluška neumí anglicky ani slovo…“
„Hlavně, že umí jiné věci, co? Hehehehehehe…“
„Nech si to, Josef. Dám to mlademu, ten se anglicky učí…“

po chvíli…
„Tak jo, je to schválene, hned volam brachovi, ať to rozjede. Jake že si chtěl ty kachličky do kupelky?“

Asi to není přímo tematicky zaměřené na kategorii „Cesty do práce“, ale tahle věc mě napadla včera večer, když jsem jel čtrnáctkou přes Vítkovice. Všiml jsem si „cyklostezek“ vyznačených podél chodníků ve vozovce úzkými žlutými čarami. Prostě zúžili silnici o 75 cm, kde byla ta stezka, a když byl v cestě tramvajový ostrůvek, tak ji úplně zrušili…. Ale zlatý hřeb nakonec.
Stezka končila vracečkou o 180 stupňů s poloměrem asi metr, zahnula kolem pouliční lampy, přesvištěla přes chodník a skončila mezi paneláky.
Pokaždé, když vidím nějaký ostravský pokus o cyklistickou stezku, která je málokdy celistvá, málokdy nepřerušovaná každý kilometr a málokdy vůbec stezkou, vzpomenu si se smutkem v srdci na luxusní cyklostezky v Rakousku nebo Švýcarsku. Nevím, jestli ve Vítkovicích platí výstavbu cyklostezek EU, nebo někdo jiný, ale říkám si, že než TAKOVÉ cyklostezky, tak to snad radši žádné.

2 comments on “Cesty do práce, část 8.

  1. To je vždycky záležitost místňáků, podívej se na stezky v Přívoze, to je úplně něco jíného. Tedy, abych byl přesný, bylo, než žačali stavět úsek D47 a stezka se změnila rejdiště těžkých strojů. Je to přece staveniště, tak co bychom chtěli. Když jsem se ptal, jestli uvedou stezky do původního stavu (mám se stavaři nadstandartní vztahy), zeptali se:“Jaké stezky, tady nic nebylo“.
    To se týká směru na Bohumín a Polsko, směr na Porubu, podél Odry je vcelku opraven do uspokojivého stavu – dá se projet. Ovšem projet kolem soutoku s Opavicí už se nedá, opět dálnice….

  2. Já tam jezdím denně a mám dojem že to souvisí s novým zákonem o provozu na pozemních komunikacích.Auta budou moci parkovat i tam kde není parkoviště pokud tam zůstane pruh 3,5m v jednom směru.Tak se tam udělá stezka pro cyklisty a už tam nikdo parkovat nebude.,,Ať si ti zaměstnanci z Vagonky parkují někde jinde nebo jezdí na kole ze Studénky“

Zanechat odpověď na Robert Zrušit odpověď na komentář