Cesty do práce, část. 10

Všechny cesty vedou do Těšína. A jak jsem na tento update jednoho velmi starého rčení přišel? Stačilo jet s panem B po křižovatce ulic Závodní a Rudná u Vítkovického stadionu a pozorovat, kterak přičinlivý policista v kanárkově žluté vestě pouští v jednom pruhu na most přes kolonii na Sirotčí pouze nákladní auta a autobusy, a osobní auta odklání doprava na Závodní, aby se po cca 500 metrech kolem hřbitova stočili vlevo, kolem hospody u Chýlků (kde z nich mají zcela jistě ohromnou radost) na Místeckou a následně zpět na Rudnou. Přesně jak ukazují takové ty oranžové „objížďkové“ šipečky se symbolem osobního autíčka a s nápisem „Český Těšín“. Až dosud to naprosto chápu a, i když nedokážu porozumět mentalitě lidí odpovědných za údržbu pozemních komunikací (ale té snad nerozumí ani oni sami), je to zřejmě klasická objížďka, kterých jsou všude kolem nás díky výše zmíněné mentalitě mraky. Vždyť „…proč by se ty silnice měly opravovat v noci nebo vůbec mimo špičku, že? Kdo má těm vohnoutům platit příplatky za práci v noci? Pak bychom měli míň prachů na naše baráky a oktávky v plné palbě…!“ Ale to už zacházím do jiné oblasti, o které tento článek být nemá.
Když jsme projeli křižovatkou u stadionu a mířili k mostu Mládeže, všiml jsem si další šipky na Těšín. A na křižovatce Plzeňská x Horní další. Co na tom, že to byl opačný směr? Zřejmě z Ostravy Jih vedou skutečně všechny cesty do Těšína. Dokážu si představit, že přespolní řidič s tím může mít trošinku problém, ale na druhou stranu… Aspoň si prohlédne kus Ostravy a pak bude moci vyprávět jak je velká. Nepřipadá vám to zázračné?
Co by to bylo za cesty do práce, kdybych nezmínil několik perliček z dění v ostravské MHD? Tak třeba… už víte, že po výjezdu z „městských“ zón (1,2,3,4) vás o této skutečnosti informuje ten ukecaný reprák, který jinak oznamuje zastávky? (Zřejmě chtějí mít u DPO jistotu, že cestující nezabloudí a nevyjedou omylem z matičky Ostravy) A všimli jste si, že to občas hlásí o zastávku a více pozadu (nebo popředu), podle toho jak ta lama řidičská mačká ten zatracený čudlík? Už jsem viděl zoufalé turisty, jak vystupují na náměstí Republiky a kroutí hlavou, jak se ta Elektra za těch pár let změnila… (Naštěstí je slyšela jedna dobrá duše a nasměrovala je zpět).
A dnes, když jsem čekal na autobus č. 21, který má odjezd v 9.35 z ÚANU, tak jsem se stal svědkem zaspání pana řidiče v přímém přenosu… Bylo 9.40, když se probral, očistil si brýle a kopl do vrtule. No, a když se konečně objevil na zastávce, bylo velmi zajímavé, jak naši starší spoluobčané svádějí bitvu o volná místa k sezení. Nebýt menší postavy, věřím, že bych vyfasoval pár ran holí. Byť si v autobusech téměř zásadně nesedám, což ovšem milí alieni s plnými nákupními taškami z Kauflandu nemohou vědět. Nemám jim to za zlé. Mají právo na volná místa k sezení, jen nechápu, proč se 10 důchodců musí servat o 30 volných míst. A to nebyla výjimka. Jezdím stejným autobusem už pátý den a vsadil bych se, že nejlepší borce už poznám podle stylu zápasu. Ehm… nedivím se, že pan B má strach z autobusů…. 🙂

Reklamy

2 comments on “Cesty do práce, část. 10

  1. Díky svému působení v jisté nejmenované firmě, mající úzký vztah k výstavbě a opravě komunikací Ti mohu posloužit dvěma otázkama z vnitřního dokumentu…
    Co budeme dělat, až skončí velké státní investice, protože marže v cizině na obdobné práce je mezi 2%-8% ?
    Jak to udělat, abychom dostavěli kruhový objezd na Rudné a současně neporušovali předpisy, nařízení, normy a dodrželi projekt, který je v přímém rozporu s předpisy a normami. O tom, že část z nich je v rozporu s zkušenostmi našich odborníků a také v rozporu se zdravým rozumem nemluvě.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s