Vánoce, vánoce…

Včera jsem šel ke dveřím, protože někdo zvonil. Jdu k nim, kouknu se kukátkem na chodbu a tam tma. Zakroutím hlavou a mírně je pootevřu. Nic. Otevřu na plné kule a chodba byla plná víte čeho? Ty-vole-vánoc!!!! Jsou za dveřma a dlouho je tam neudržíme… sakra. Prostě jsou zase tady! Zase přemýšlet co komu dát a kde na to vzít… v obchodech lidí jak opic…. parkoviště u hypermarketů plný aut… a v Tescu začaly vánoce už v říjnu, všimli jste si? To je tristní!!! Vánoce jsou přece svátky klidu a míru. Tenkrát vyšla hvězda na východě, narodil se Jéžišek na kupě smrdícího hnoje ve stáji plné nějaké domácí havěti a přišli za ním poutníci s dary, které určitě nesháněli někde v hypermarketu na poslední chvíli! Těšili se z narození mesiáše a jestli se náhodou nezlískali jak zákon káže (o tom však historie mlčí), tak to musela být klidná událost! Člověk by se měl těšit z bramborového salátu a hrachové polévky a ne se nervovat za pokladnou, kde zrovna nějaký magor platí kreditkou pět vajec a chleba a prodavačka snad poprvé v životě vidí terminál na platbu kartama a teď se modlí, aby ten mudrlant nechtěl ještě využít Cash-back.
Klidně bych konvertoval na islám, abych se jim vyhnul. Ale nemám dobrý pocit z Ramadánu a nebavilo by mě dvakrát denně klečet na koberečku a mlátit hlavou do podlahy. Ještě bych mohl být žid. Slavil bych jen Chanuku, ale zase bych musel jíst jenom „košer“ jídlo a to mi nepřijde „košer“. Jenže ani switchnutí víry vám v plném marketu nepomůže. Sice neslavíte vánoce, ale do obchodu zajít musíte. Takže budu asi nadále nudný křesťan, budu se každý rok rozčilovat nad tou obrovskou bandou tukanů, co se potloukají kolem plných regálů v Hypernově jako zombie kolem nemocnice a doplňují tak obvyklou várku snobů a šampónů (kteří tam tráví volný čas celoročně) a budu toužebně čekat na březen, protože v lednu a únoru jsou vánoční výprodeje a to je mnohdy horší hužva než o vánocích. A pak, na Štědrý večer, půjdu k našim a budu se těšit na ně a na Kokiho a ještě na bobálky s mákem, které už jsem nejedl snad sto let.

Proč to všechno tak je? Co se čenžlo? Ach jo… Co vy? Jak proplouváte touhle řízenou katastrofou? Jíte kapra? (já ne… nemám rád, když se mi něco, co chci jíst, snaží propíchnout krk… ale to už jsem tady někde psal…) A vůbec… jak se líbí Vánoce vám? Jak to na vás působí? Patříte k těm zoufalcům, kteří nechávají obstarávání dárků na 22. prosince? Nebo je pořizujete během roku a pak je schováváte po celém bytě, abyste je pak nemohli najít a stává se vám, že občas prostě nějaký ten dárek najdete o pár Vánoc později? Chodíte na půnoční mši? Nebo jste spíš mladý chemik z Bin-Ládinova okolí a přemýšlíte jak do kostela umístit nálož?

Všem svým přátelům a čtenářům tohoto blogu tímto přeji veselé Vánoce a do roku 2007 ještě storpro něco napíšu, takže „Šťastný Nový rok“ vám budu vinšovat o něco později.

12 comments on “Vánoce, vánoce…

  1. O něčem podobném jsem chtěl taky napsat, ale kdo pozdě chodí(píše)…
    Jako malý capart jsem měl Vánoce rád, ale postupem času se mi zprotivily. Taky nemám rád ty tlačenice v obchodech a z té „pravé vánoční“ atmosféry, kdy jsou všichni nevrlí a nervózní, včetně členů naší rodiny, mi naskakuje kopřivka. Nehledě na posedlost mojí matky předvánočním úklidem. Proč zrovna na Vánoce musí být i za touhle vázičkou čisto, když to celý rok nevadí?
    Nad otázkou, jak se vyhnout vánocům už taky hodně dlouhou dobu uvažuju, ale to by se člověk asi musel odstěhovat na jižní pól, aby tomu všemu unikl, ptž konvertování na jinou víru jenom kvůli Vánocům není moc dobrý nápad.
    Asi nejlepším řešením toho všeho, je proměnit se v medvěda, uložit se k zimnímu spánku a probudit se až na jaře.

  2. Tak to já jsem většinou nechal nákup dárků na 23. prosince 🙂 Ale vánoce už také moc rád nemám a silně u uvažuji, že bychom si doma nedávali dárky… Pouze bychom si koupili stromeček… Je fakt, že pokud skutečně chci někoho potěšit dárkem, tak to můžu udělat i jindy…

  3. Vánoce taky fakt nemusím.Na jedny vzpomínám rád místo nervů na štědrý den jsme vyšlapali pěšky na Ještěd.Známí jsou totiž Jehovisti a ti svátky neslaví.I když letos to vypadá i doma nadějně.V bytě bordel jak v tanku cukroví se nepeče,protože manželka má plnou hlavu autoškoly.O to horší to bude po složení zkoušek ať už dopadnou jakkoli.Přeji i tobě a ostatním aspoň trochu příjemné prožití svátků a zas někdy ahoj.

  4. Ha a prý, že svátky klidu a míru! Kéž by… no každopádně kapra nejím a dárky nekupuju 🙂 vše proti konvencím…PetrTwo měl pravdu-dárek můžu dát kdykoliv a častokrát potěší víc než o Vánocích, ptz o těch Vánocích je to občas jenom proto, ptz se prostě musí.
    Čili já Vánoce spíše beru jako prázdniny o kterých se snad konečně stihnu vyspat, ale jinak všem „Šťastné Veselé!“

  5. Pavle, konverzí náboženství (i když jsem nevěděl, že jsi věřící) nic nevyřešíš 🙂
    Před nicejským koncilem (konaný v r. 325) se vánoce neslavily.

    Římané slavili svátek nepřemožitelného boha Slunce. 25. prosinec se nazýval „narozením Slunce“ a po celé říši se konaly velké náboženské pohanské oslavy Mithrovy (iránský bůh světla a Slunce). Svátek narození Krista není nic jiného než pokřesťanštěná pohanská slavnost

  6. NO, to ja kapra si i kousek dam :-). Vanoce vetsinou slavim s rodici a je to zvyk.. Proc resit darky? Zbytecne plytvani casem…po ceste do skoly/prace koupite plysaka a hotovo…
    Tento rok budou ale u me vanoce zajimave..cele TRI dny budu s nasima v kuse ;-). Ale pak utikam na turnaj :-D.
    Mimochodem, taktez jako Paja vam vsem preju prijemne svatky a krasny novy rok v tomto silenem statecku.

  7. Já si s Vánoci těžkou hlavu nedělám. Chvíli přemýšlím nad dárky, udělám trochu toho úklidu… a pak už se jenom těším na stromeček a jak nám bude hezky… na dárkách mi obvykle moc nesejde, ale letos dostanu tak suprovou kytaru, že se na ni musím těšit.

  8. K tomu úvodu… Muslimové se modlí pětkrát denně. A Židé mají o hodně víc svátků, než jen Chanuku. Třeba Pesach.
    A k tomu zbytku… Vánoce jsou fajn. Nejradši mám zamrzlou přehradu… prostě bájo.
    Lidí je skoro všude plno. Nevadí, že jsou Vánoce. V obchodech jsou celý rok. Jen brzo ráno je to o něco lepší 🙂

  9. Mne ta atmosféra Vánoc moc nestresuje. Asi je to tím, že moc do obchodů nechodím. Dárky jsem nakoupil během asi 1 hodiny. I když mi ještě asi dva chybí. Jinak kapra si zase pro změnu neodpustím. I když v posledních letech je už jen kupovaný mražený. To snad i kdybych měl být jediný, kdo ho jí.

  10. zephram: jediný nebudeš já si kapříka taky dám….ať to zní třeba krutě sám jej zabiju vykuchám, ale zbytek nechám otci….dělám i salát(hádejte v jakém pořadí 1. ryba a pak salát nebo opačně)….dárky nakupuju poněvadž si mohu rodičovstvu koupit něco dražšího bez toho abych poslouchal proč tak utrácím apod. jinak se na svátky těším a doufám že se objeví hlavně snííííh… já totiž miluju hory v zimě a sjíždění všeho možného.

    Všem Vám přeji krásné svátky, nebo alespoň klidné prožití pár dnů volna 😉

Zanechat Odpověď

