Herní odpoledne

Prodírám se hustým křovím na kraji rozlehlého lesa. Dorážejí na mě komáři z nedalekých bažin a za zády mám rozlehlé pastviny s tisícem ovcí. Zanedlouho bude na tomto místě stát nová cesta, ale nejprve musí naše vesnice získat dostatek dřeva a pálených hliněných kostek na dlažbu. Cesta bude požehnáním. Pro sousední vesnice i pro obchodníky, kteří k nám přicházejí z přístavů s tolik potřebným zbožím. Také do města bude jednodušší putování. Díky cestě, kterou postavili naši moudří předkové, se mohlo kamení z lomu dopravovat na stavby v množství dostatečném pro rozvoj a díky tomu vyrostlo město do slávy a velikosti nevídané. Naši chrabří rytíři odrážejí bandy lapků a zloduchů, kteří nám kradli úrodu a ovce a díky cestám je snazší pro ně zasáhnout.
Katan se vzmáhal. Výměnný obchod v našich přístavech vzkvétal a naše pole poskytovala bohatou úrodu. Nadcházely by zlaté časy, kdyby… znenadání se nad našimi hlavami objevily dvě obrovské kostky padající z nebe. Prolétly nad polem a s dunivým nárazem dopadly na zem. Zničili několik sáhů cest a dvě vesnice a celou krajinou zahřměl hromový hlas:
„Do prdele!! Zase sedmička! Já se na to vyseru!“

V sobotu odpoledne se můj byt proměnil v hrací doupě. Nejprve jsem smetl z černého Crusherovo stolku veškerý obsah na zem, posunul jsem ho do středu místnosti a odstranil křesla. S trochou nadsázky jsem tedy opět provedl „party“ upgrade. S tím rozdílem, že na pořadu dne nebyla žádná oslava, nýbrž hromadná kalba stolní deskové hry „Osadníci z Katanu“. Odmítám se zúčastňovat diskuzí na téma infatilita a věková pokročilost a rovněž odmítám hlasy zlořečící na mou adresu, že jsem to dosud odmítal hrát. Názory se mění a dojmy se upravují, čímžto svoje mínění o deskových hrách upravuji a prohlašuji, že „Člověče, nezlob se“ není jediná stolní desková hra, kterou jsem ochoten hrát. Dále dávám na vědomí karetním úchylákům, že v oblasti JEJICH zaměření nevidím u sebe žádný nástin změny. 🙂
Po příchodu od našich jsem na zastávce narazil na Jocha a po cca patnácti minutách dorazil G4 s krosnou plnou dvou deskových her. Výše zmíněnými „Osadníky“ a jejich rozšíření „Námořníci“. Místo Percontyho přišla včas pouze sms, následovaná cca po 20-ti minutách samotným Percontym a pařba mohla začít.
„Osadníky“ jsem do té doby neznal. Menší oťukání přišlo teprve před nedávnem na Rohlíkácké akci na DDM a musím přiznat, že mě šestihranný herní plán, spousta barevných serepetiček a hlášky typu „Dám dvě obilí za berana, nemá to někdo?“ zaujaly natolik, že jsem byl ochoten to zkusit i osobně. A díky Percontyho nápadu se moje zaujetí mohlo realizovat. Nejprve jsem se seznámil s pravidly, která jsou sice na první poslech složitá, ale nakonec vás hra vtáhne do děje a přestanete vnímat čas ubíhající kolem vás.
Začali jsme něco po půl třetí odpoledne a pánové opouštěli můj byt před desátou večerní. Stihli jsme čtyři hry (nebo pět?). Nejsem si jistý… ten čas utekl tempem hodným Tomáše Dvořáka běžícího na záchod.
Všem hravým jedincům deskovou hru „Osadníci z Katanu“ vřele doporučuji a kdyby nestála skoro litr, asi bych si ji hned koupil.

(Článek není míněn jako reklama!) 🙂

11 comments on “Herní odpoledne

  1. To Gimly: To není vůbec žádná pravda, já jen zloděje často pakoval ze svých pozemků za pomoci svých chrabrých rytířů… že je potom náhodou pakovali na tvoje pozemky už neovlivním… 😀

  2. To Pavel: Tak jak potom vysvětlíš, že jsi z balíčku mých karet vždycky vytáhnul kartu, kterou jsi potřeboval? A já jsem jí samozřejmě potřeboval taky a ještě k tomu jsem jí měl jenom jednou 😦

Zanechat Odpověď

