Irsko 2007, poprvé. Díl poslední

Den pátý, 20. června 2007
Poslední celý den v Irsku na min. dva měsíce. Alespoň pro mě. (I když… kdo ví, jak se to všechno nakonec vyvrbí)

dsc_7511.jpg

Strašně moc jsem chtěl vidět maják. Tak strašně moc jsem chtěl vidět maják, že jsem hned poránu vystartoval na oba moje spřátelené dobrodruhy, že prostě musíme jet na Pool Head. Netušil jsem jak to tam vypadá! Vůbec jsem neměl šajnu, co tam uvidíme! Pro mě bylo důležité jen to, že tam je maják.
Naštěstí mi nedalo žádnou práci je přemluvit, a tak po poslední irské snídani v tomto školním roce jsme vyrazili směr Ennis. S malou zastávkou na letišti, protože jsme nevěděli jak naložit s károu. Jestli ji jen tak někde pohodit a nechat klíčky v zapalování, nebo s ní zajet do Shannonu (myšleno řeky Shannonu), nebo co vlastně. Problém se vyřešil vzápětí poté, co jsme našli na letišti “Car Return Area”. Pak jsme ještě zakufrovali a najezdili po letišti sto jarních kilometrů, než jsme konečně dorazili k terminálu. A na parkoviště. Zjistili jsme si letenky a možnost vrácení auta v pět ráno a vyrazili na Pool Head.
V Kilrush jsme nalezli vhodnou čerpací stanici pro naše útroby, zásobili se obědem (ne, neměl jsem je…) a poté už jsme vyrazili dál k Pool Head.

dsc_7514.jpg

Zelenou irskou krajinou, po čím dál užší silnici, jsme razili tak dlouho, až jsme najednou po obou stranách uviděli oceán a to už se před námi objevil vysoký bílý kamenný plot a za ním…. maják. Nejprve zklamání… branka byla zavřená a nápis na ní nás informoval, že tam nesmíme. Naštěstí byl kousek vedle parking s jediným autem. Takže jsme Astřičku bouchli vedle a šli po vyšlapané cestičce k pobřeží…. kde se nám málem vykloubila čelist.

dsc_7595.jpg

dsc_7678.jpg

Na Cliffs of Moher jsme zaplatili 8 jůro, abychom spatřili útesy. Krásné, divoké, ale plné lidí/poláků. Vyšlapané hliněné cestičky, davy válející se na břiše u okraje a zírající do hlubin pod sebou. Tady to bylo stejné, jen bez těch davů. A bez těch hliněných cestiček. Tady jsme šlapali po svěží zelené rašelině (bylo to jako na žíněnce) a víc o tom psát nebudu. Prohlédněte si fotky… Nebo si tam zajeďte….
Anebo… když vyjde můj velký plán… můžete přijet za mnou na návštěvu a já vás tam vezmu.

dsc_7681.jpg

PS: A viděli jsme tam živé delfíny, heč! 🙂

dsc_7623.jpg

PPS: Následující den jsme vstávali ve čtyři hodiny ráno, sebrali si svých pět švestek a tři banány a odjeli na letiště do Shannonu. Irsko se s námi loučilo krásným začínajícím dnem a já konečně pochopil co mi vlastně ta slečna v půjčovně National/Alamo řekla, když jsem se jí ptal, kam mám uložit auto. Když bude zavřena návratová oblast pro auta, musím ho nechat stát na parkovišti pro krátkodobé parkování.
Naše cesta do Irska končí, ale pro mě začne v nejbližší době nová životní etapa. Červenec a srpen ještě pobudu doma, ale koncem srpna si zabalím a odletím RyanAirem do Irska. A doufám, že na dlouho. Ta krátká návštěva pro mě totiž měla hned několik významů.
Jednak jsem konečně poznal (alespoň trochu) o čem to Irsko vlastně je, a hlavně… utvrdil jsem se, že je to země, kde chci zkusit žít. Netvrdím, že bude lehké opustit zde vše, co znám a co mám rád. Netvrdím, že je tady všechno špatně, nebo že utíkám za vidinou peněz. Měl jsem tady dobrou práci a relativně mi nic nechybělo. Necítím potřebu obhajovat toto rozhodnutí před nikým… tím méně pak před sebou. Navíc je možné, že se vrátím s neúspěchem za dva měsíce. Sám sobě ale slibuji, že udělám vše pro to, abych nemusel.
Teď mě ještě čeká tábor (na kterém právě jsem) a pak možná ještě jeden, pak menší praxe u nového potenciálního zaměstnavatele a pak…
Byl bych šťastný, kdybyste mi zůstali nakloněni vy, kteří jste mě poctili svou přízní a zachovali mě ve svém srdci a myslích, stejně jako já zachovám ve svém srdci a mysli vás.

3 comments on “Irsko 2007, poprvé. Díl poslední

  1. Co dodat.Přeji Ti opravdu ze srdce aby se Ti tam líbilo a abys pořád psal tak perfektní články,byť z jiné země.Aspoň trochu poznám Irsko.Tak se měj a snad někdy ahoj.

Zanechat Odpověď

