Moraváček v zemi za duhou, 13.

To jsme si zas jednou s mými polskými přáteli RS a MR vyjeli k oceánu.
Skoro by se už chtělo napsat, že se to jednomu zajídá, být dvakrát měsíčně u té slané vody, ale ten pocit, že to opravdu můžu udělat je povznášející. Navíc se mi to skutečně nezajídá.
Kdo se jednou projde po útesech kolem mysu Loop Head s bělostným majákem v pozadí, a může to být za každého počasí (a je to aspoň trošinku romantik), ten se tam bude klidně vracet denně a nezevšední mu to. O Burren a Black Head nemluvě. Jsou to místa, která mají svůj genius loci (tedy pokud není člověk naprostý ignorantský vohnout nebo BFT*).

V osm ráno jsem naložil do Redíka, před jejich shannonským domkem, R + M a vyrazili jsme. Tentokrát šlo o co největší část hrabství Clare, zejména tu pobřežní, se zlatým hřebíkem v podobě megalitických kamenů Pulnabrone a Gleninsheen.

Nebudu se o tom rozepisovat, protože tam jste se mnou už všichni byli (myslím své čtenáře… 🙂 ) a znáte to tam. Takže jen přikládám pár obrázků (snad se na mě MR nebude zlobit, když se tady náhodou najde).

No… a druhý den, když jsem zase jednou stavěl mrakodrapy z krabiček na Happy Mealy, mě napadlo, že by nebylo od věci navštívit po roce opět Galway. To město na mě zapůsobilo už jednou a musím přiznat, že to bylo stejné, ne-li větší zapůsobení i tentokrát.
Vzal jsem s sebou AS, která dorazila minulou středu a byla ochotná přispět na pití pro Redíka.
Vyrazili jsme kolem desáté, když jsme se před tím stavili v Motor Tax Office, kde jsem měl v úmyslu zaplatit obvyklých 75 éček za tu rozmlácenou silnici u nás v Elm Parku (od toho úmyslu jsem nakonec upustil, neboť lidí jako opic), a v centru Limericku (AS musela do Social Welfare Office pro podrobnosti ohledně rekvalifikací nebo co a já musel do Subway na bagetu).
Pak už jen vymotat se z centra (vzal jsem to netradičně kolem Hunting Muzea přes King John Island) na N18 a hurá na Galway.
Po cestě jsme spolu probrali spoustu roztodivných věcí (naše společné působení kdysi v Konsigně, vliv hinduistické víry na populaci hovězího dobytka ve světě, (no jen si představte, že by Indové switchli svoji víru a dostali všichni chuť na steak. Kráva by byla v tu ránu ohroženým druhem…:-D ), atvp.)
Redíka jsme nechali odpočinout na krytém parkovišti, stejně jako loni při naší rekognoskační cestě do Irska, pod hotelem SAS Radison (1,9 Euráčka na hodinu….) a vytáhli na Galway.
Už loni jsem na těchto stránkách psal, že Galway řadím na první místo řebříčku oblíbenosti Irských měst. Po necelém roce působení v Irsku, a po téměř roční absenci zde, svůj názor neměním. Klid, pohoda (i přes davy lidí) a úsměvy jsou tady na každém kroku. Pouliční muzikanti, zahrádky kaváren, studenti, studentky ( 🙂 ), krásné dřevěné a ručně malované nápisy nad výlohami krámků v tradičním stylu, parky a krásný přístav. Kamenitá pláž v Salthill a nakonec slovenská Krčma… to jsou devizy, se kterými musíte prostě počítat při své návštěvě v Galway ať se vám to líbí nebo ne. Je to město, které pohodlně obejdete za den a tudíž se sem určitě vrátím při své cestě na Connemaru. A vyčlením si pro něj celý den i s nocí, neboť jak jsem se doslechl, v nočních hodinách zaplní ulice, kromě turistů také komedianti, kejklíří, polykači ohně a muzikanti v míře vrchovaté. Prý ne každý večer, ale téměř každý, takže uvidíme.
Svou návštěvu Galway jsme zakončili ve slovenské hospodě Krčma (aneb Slavic House) a já si dal své první irské bryndzové halušky. Hm… nebyly špatné, jen té bryndzy mohlo být více… Asi si příště dám segedínský guláš s houskovýma knedlíkama, ten vypadal taky dobře. Ale absolutně nejlepší byla slovenská všudypřítomnost a polský číšník, mluvící plynně česky… 😀
Strkám tady pár obrázků, jako obvykle, ale v případě Galway (jako ostatně většiny míst, která jsem zatím navštívil) platí, že osobní účast přináší největší uspokojení.

* Bloody Fuckin‘ Teenager – speciální odrůda náctiletého ira. Vyznačuje se tupým pohledem, tupým chováním, tupým zjevem a hlučným projevem vůči okolí. Neexistuje obrana… Jen útok.

Zanechat Odpověď

