Irsko motorizované; moji oři: Punťa

Punťa na lodi

“dovoleprdelecosezasesakrastalo???” No dobrá, možná to nebylo přesně takhle, ale nějak podobně určitě. Poté, co mi opravili Redíka… zase… a já asi 5 km od servisu stál… zase… zakempovaný v poli.
“Je to palivové čerpadlo… Nebo možná něco v palivovém vedení. I když by to možná mohlo být v rozdělovači nebo ve vstřikovači…” John nevěděl ani prd a jeho mechanik Jacek o nic víc. Co však oba věděli bylo, že cena opravy už teď je prokazatelně vyšší než cena mého vozu (Redíka, viz předchozí příspěvek).
John mi hodil klíče od modrošedého Fiatu Punto, ať ho používám po dobu opravy, já do něj sedl a jelo se. A když se situace s neopravitelností Redíka vyostřila natolik, že bylo jasné, že dojezdil, nabídl mi John, že si mám vybrat něco z jeho aut, jen tak volně pohozených po louce kolem. A jako proticenu za Redíka mi sleví 200 éček. To bylo fér, řekl jsem si, vyberu něco za 500, doplatím 300 a bude vymalováno…  Problém byl v tom, že John tam auto za 500 prostě neměl. Nejlevnější byl modrý Peugeot 205 za éé 950 a ten měl podezřele jině modré blatníky. Nicméně líbil se mi Fiat Panda (r.v. 2005) (bylo to v červnu 2008… takže vlastně poměrně nové auto) a Volkswagen Polo z roku 2003. Nicméně člověk míní a obsah jeho peněženky mění, takže jsem se stal majitelem Punta ’01 s tím, že do konce roku budu Johnovi posílat 200 éček měsíčně, když jsem mu dal předtím 800 jako deposit.
Punto bylo… no víte… byl to Fiat. A jak říkají v Top Gear, nekupujte si auto, co začínají na “F”. Fiat, Ferrari, Ford a Francouzská auta. Svým způsobem mají pravdu.
Punto jezdilo krásně, s mamkou jsme objeli celé Kerry a byli jsme v Galway. Když odjela, bylo se mnou i na Connemaře a dojelo až do hrabství Sligo. Na Aranské ostrovy nedojel, páč neumí plavat a tak jsem tam musel letět… Čtyřikrát Dublin. Pak se ulomilo táhlo stěračů a 70 euro to zase opravilo. Mezitím jsem začal pracovat v Dellu a tak mě vozilo do Dellu i do Shannon současně a pak se ulomila sluneční clona. Bohužel na místě řidiče, čímž mě tloukla do hlavy a strašně mě vytáčela. Tak jsem ji přilepil takovou tou černou lepící páskou, co se jmenuje DuckTapes a jelo se dál… dokud mi nepřišlo divné, že moje benzínové auto rachotí jako 30 let starý diesel. Koukl jsem na stav oleje, v pohodě… akorát jsem na té divné tyčce nic neviděl. Zajel jsem za Johnem a ten mi řekl, že musím občas doplnit olej, protože mi ho auto možná trochu bumbá. A tak, když uslyším klapat ventily jako v Mercedesu 200D z roku 1980, mám tam trochu dolít. Takže já doléval a doléval až se za mnou začal tvořit oblak modrého dýmu. A já debil, místo abych jel zmlátit Johna, že mi poradil kravinu, dál doléval. O vánocích 2008 měl přijet brácha se ženou a dva dny předtím Punťa pokazil svůj motor. A to tak nešťastně, že strašně moc. Nejezdil, a když se nastartoval, vrčel jako Božena vedle automatické pračky. S nepříjemnou kouřovou clonou.
Brácha s Romčou přijeli a muselo se chodit. Po Shannon. A když jezdit, tak autobusem…
Punťa mě zradil a bohužel jsem na tom měl svůj nemalý podíl. Praskla mu hlava. Myslím hlava válců. A taky těsnění… a vůbec. V autech se nevyznám… Postavte přede mě zborcený počítač a s nejvyšší pravděpodobností vám ho dám dokupy. Postavte mě před gril a udělám vám na něm cokoli si budete přát a bude vám to chutnat… ale před autem jsem v hajz… ztracen.
Takže jak popsat situaci, ve které jsem za debila tak, abych nebyl za debila? Těžko říct… Každopádně Punťa nejezdil a jak ukázal čas (cca měsíc), pro mě dojezdil úplně. Ale to už začíná další část, věnovaná dalšímu představiteli mých přibližovadel tady v Irsku… 🙂 Zelenému Saabu 900S.

Punťa na Connemaře

One comment on “Irsko motorizované; moji oři: Punťa

Zanechat Odpověď

