Všichni moji oři: Sobík a Mikra

Taky jsem měl Saaba. Švédského krasavce z roku 1994, který měl bohužel dvě velké chyby. Nešla v něm zařadit pátá rychlost a za majitele měl idiota. Pochopitelně mám na mysli toho předchozího… Nechal ho stát rok na parkovišti poté, co skoro tři roky stál na zahradě nějaké staré chřadnoucí dámy, která mu ho prodala.

Sobík na Burren

Přesto na mě zanechal ten nejlepší dojem. Když jsem mu nasadil novou baterku, startér párkrát zaprskal a dunivý dvoulitr spokojeně zabručel prakticky na první pokus.
Bohužel neměl NCT a já nakonec neměl tolik peněz, abych ho nechal opravit do takového stavu, abych ho dostal, což jsem se bohužel dozvěděl až potom, co jsem ho směnil za motorově rozervaného Punťu. (jehož oprava ovšem rovněž přesahovala mé skromné možnosti).

Gejša těsně před změnou majitele

Vzal jsem tedy peníze, které jsem si na opravu Sobíka odložil a dal je jednomu dědovi na parkovišti u polského obchodu Visla v Shannonu, kousek za Sky Court Shopping Centrem. On mi za ně dal šedého Nissánka Micru, do kterého jsem se okamžitě zamiloval. A budu mu od teď říkat TA Micra, protože představa, že bych se zamiloval do něčeho mužského rodu mě poněkud zneklidňuje. A co Sobík? Skončil u Mirka, jednoho slovenského automechanika, který mi za něj dal 100 Euro 😦

Sherman a Gejša

Jak jsem už uvedl, s Mikrou to byla láska na první pohled. Už když jsem do Irska před skoro třemi lety přiletěl (to už budou tři roky??) všiml jsem si, že se zde po silnicích prohání poměrně velké množství těchto autíček. Malé, kulaté (nová verze je dokonce ještě kulatější, jenže vypadá jako vytlemená žába), spolehlivé a poměrně drahé… slýchával jsem odevšad, ale nevěřil. Když jsem se konečně k jedné z nich propracoval, musel jsem uznat, že to je skutečně super autíčko.

Gejša v Co. Donegal

Řazení jde lehounce, sešlápnutí spojky skoro necítím a když přesednu z jiného kcháru, skoro se a bojím, že prošlápnu podlahu. Motůrek má moje Gejša jednolitrový, tichoučký. Po nastartování tiše ševelil a jiné zvuky nevydával… Do té doby než začal pískat nějaký řemen. Potom začaly klepat kinetické klouby. Pak přestal fungovat zadní stěrač. Ale všechny tyto poruchy se dostavily pěkně postupně. Nezabránily mi jezdit a přišly rozhodně za mnohem delší dobu, než byl poločas rozpadu mých předchozích kočárů.
S Gejšou jsem objel skoro celý sever Irska. Byla se mnou a s mou máti v Bushmills, kde si vyzkoušela Oranžské nepokoje 12. července, podívali jsme se spolu na Giant’s Causeway a projeli se v katolickém průvodu po Londonderry (V Irské republice mu říkejte Derry, nechcete-li riskovat vpysk), kde jsem se normálně skoro bál, protože Oranžisté nemají rádi republiku a malé, šedé autíčko s irskou SPZ muselo vypadat tak zranitelně.

Gejša v Anime filmu

V Bushmills jsme zaparkovali na prázdném parkovišti, kde kromě nás byly jen dvě obrovské hranice z dřevěných palet a několik individuí s kapucami. Byli podezřelí jako Korejci venčící slovenského čuvače.
Od té doby byla v Severním Irsku ještě dvakrát, protože se mi tam líbí. A nakonec, jako třešinku na dortu, jsem si pro ní nachystal cestu do Česka a zpět, kterou zvládla stejně bravurně, jako kterékoli jiné auto. Možná dokonce lépe. V Belgii se jí líbilo, protože na benzinkách pracovaly pěkný holky. V Německu spokojeně broukala na dálnici při svých 100 km/h. V Česku se mi málem rozsypala na těch zpomalovačích na D1. Nechápu, koho napadlo je dát co tři metry… 😀
Zpátky jsem po D1 jel jen do Brna a tím jsem se s rodnou hroudou rozloučil, protože na další drkotání jsem neměl náladu a raději jsem zvolil cestu o cca 200 km delší leč po krásných dálnicích Rakouska.

Ač skoro 20 let stará, měla na technické prohlídce problém pouze s malým výskytem korozi pod přední maskou, na kterýžto stačilo 100 Euro a vyvaření šikovným slovenským automechanikem zde v Ennis. Na přezkoušení už pak jen pracovník NCT řekl: “That’s excelent…” a já obdržel dvouleté osvědčení na další provoz.
Gejša se mnou jezdí stále a osobně doufám, že ještě dlouho bude. Jen bych to nerad zakřiknul… 😀

3 comments on “Všichni moji oři: Sobík a Mikra

Zanechat Odpověď

